De här sidorna heter För arbetsgivaren och ska vara ett stöd för arbetsgivaren Göteborgs universitet, det vill säga för er som är chefer och HR-personal. Informationen är öppen för alla medarbetare
Det finns en särskild webbplats som vänder sig till medarbetare, med en enklare struktur och inte lika detaljerad information. Se Om din anställning.
Personalenhetens övergripande uppdrag är att driva, samordna och stödja utvecklingen av universitetets arbetsgivarpolitik så att Göteborgs universitet kan vidareutveckla sin ställning som en attraktiv arbetsgivare och bedriva en verksamhet som bygger på kompletta akademiska miljöer.
Personalenheten verkar för att skapa förutsättningar för en enhetlig verksamhetsanpassad arbetsgivarpolitik, utveckla universitetsgemensam policy, stödjande processer och system, erbjuda utvecklingsprogram för chefer, ledare och medarbetare och arbeta med övergripande frågor inom arbetsmiljö- och organisationsutveckling.
Universitetet är anslutet till Statens servicecenters lönetjänst och Statens tjänstepensionsverks tjänst enklare pensionshantering. Personalenheten ansvarar för samordningen och utvecklingen av dessa tjänster.
Personalenheten är universitetets gemensamma personalfunktion och består av tre sektioner: sektionen för arbetsgivarfrågor, sektionen för likabehandling, arbetsmiljö och kompetensutveckling och sektionen för personalekonomi och systemstöd.
Vid personalenheten arbetar ett trettiotal medarbetare.
Personalfrågor för alla medarbetare
Stöd och råd i personalfrågor för chefer och HR-stöd.
Information och utbildningar
Denna text är utskriven från följande webbsida:
https://medarbetarportalen.gu.se/service-stod/for-arbetsgivare/?skipSSOCheck=true
Utskriftsdatum:
2024-03-19