Här publiceras universitetets gemensamma styrdokument om arbetsmiljö. Det är beslut fattade av styrelse, rektor eller annat beslutsorgan och som ska styra organisationens verksamhet på ett gemensamt och normerande sätt.
Var vänlig kontakta ansvarig funktion för varje enskilt dokument vid frågor om innehållet i de olika dokumenten.
Arbetsmiljöpolicy för Göteborgs universitetPolicy för systematiskt brandskyddsarbete
vid Göteborgs universitetLokalt arbetsmiljöavtalÖverenskommelse studenters arbetsmiljöPolicy och regler för alkohol och andra droger
Regler för systematiskt brandskyddsarbete
vid Göteborgs universitetFörsta hjälpen och krisstödRegler och föreskrifter vid besök av barn,
för PRAO-elever och vid arbeten för minderårigaRegler om förbud mot sällskapsdjur på arbetsplatsenDykregler vid Göteborgs universitetRegler och handläggningsordning rörande nattarbete,
ensamarbete samt övernattning i Göteborgs universitets lokaler
Regler för uppgiftsfördelning i
det systematiska arbetsmiljöarbetet**Tillämpningsdokument och instruktioner finns här.
Handläggningsordning för arbete med alkohol och andra drogerHandläggningsordning för riskbedömning i det systematiska arbetsmiljöarbetetBilaga 1: Förslag på ArbetsmiljöfaktorerHandläggningsordning avseende trakasserier,
sexuella trakasserier och kränkande särbehandling
Denna text är utskriven från följande webbsida:
https://medarbetarportalen.gu.se/styrdokument/arbetsmiljo/?skipSSOCheck=true
Utskriftsdatum:
2024-03-29