Nyhet: 2023-03-24
Gemensamma förvaltningens verksamhetsbeskrivning för 2022 är nu klar. Dokumentet visar bland annat de förändringar som skett inom förvaltningens organisation under året samt siffror för ekonomi och anställda. Det kvalitetsutvecklingsarbete, projekt och utvecklingsarbeten som bedrivits beskrivs också och en presentation ges av varje enhet.
Syftet med verksamhetsbeskrivningen är att skapa ökad transparens och tydlighet kring förvaltningens roll och uppdrag. Dokumentet ska kunna användas som underlag för dialog kring Gemensamma förvaltningens verksamhet och bidra till gemensam förståelse mellan Gemensamma förvaltningen och övriga delar av universitetet, och mellan enheterna inom förvaltningen.
Bakgrunden till verksamhetsbeskrivningen är den utredning av Gemensamma förvaltningens styrning och finansiering som gjordes 2021 och som resulterade i rapporten Den gemensamma förvaltningen vid Göteborgs universitet – 34 förslag till förnyelse.
Ett av de förslag som presenterades i rapporten, och som rektor gav i uppdrag till universitetsdirektören att ta fram, var en samlad beskrivning av Gemensamma förvaltningen. En beskrivning av verksamheten 2021 togs därför fram förra året. I den nya versionen av dokumentet beskrivs förvaltningen under 2022.
Ta del av dokumentet här: Gemensamma förvaltningen
Dokumentet finns endast på svenska.
Denna text är utskriven från följande webbsida:
https://medarbetarportalen.gu.se/aktuellt/nyheter-detalj//en-beskrivning-av-gemensamma-forvaltningen-2022.cid1764195?skipSSOCheck=true
Utskriftsdatum:
2024-03-28