Alla som arbetar inom Göteborgs universitet bidrar till hur universitetet uppfattas. Hur vi kommunicerar med och bemöter kollegor, studenter, potentiella studenter och externa kontakter påverkar vår identitet och bilden andra har av oss. En viktig del av vår kommunikation är den grafiska profilen och vår logotyp.
Konkurrensen om lärare, forskare, studenter och forskningsmedel hårdnar och internationella rankningar av universitet och högskolor spelar en allt större roll. En otydlig bild av vårt universitet ger oss en sämre position än vi förtjänar.
Vår grafiska profil bygger på ett långsiktigt arbete med identitet och image och hjälper oss att nå den önskade bilden: Det breda och öppna universitetet, öppet mot omvärlden och engagerat i samhällets utveckling.
Manualen är en handbok för alla som på något vis ska utforma visuell kommunikation där avsändaren är Göteborgs universitet, som helhet och som enskilda verksamheter.
Det är vårt gemensamma ansvar att följa reglerna för att nå en sammanhållen visuell identitet. Göteborgs universitets logotyp symboliserar vår kvalitet och trovärdighet. Det är värden vi ska kommunicera tillsammans.
Rektor Pam Fredman
Denna text är utskriven från följande webbsida:
https://medarbetarportalen.gu.se/internt-sprak/grafisk-profil/?languageId=100000&disableRedirect=true&returnUrl=http%253A%252F%252Fsprak.gu.se%252Fenglish%252Fabout-the-department%252Fgraphic-profile%252F&skipSSOCheck=true&referer=http%3A%2F%2Fmedarbetarportalen.gu.se%2Finternt-sprak%2Fgrafisk-profil%3FlanguageId%3D100000%26disableRedirect%3Dtrue%26returnUrl%3Dhttp%253A%252F%252Fsprak.gu.se%252Fenglish%252Fabout-the-department%252Fgraphic-profile%252F
Utskriftsdatum:
2024-03-28